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Vlatka Frketić
Nicola Lauré al-Samarai
Sabine Rohlf
Jo Schmeiser
Nicola Lauré al-Samarai is a historian and cultural theorist. Her work focuses on aspects of the politics of Black German memory, representation, and culture. In 2004, with Keith Piper and Tina Campt, she developed the exhibition project I-Whitness: Historical Sounding Gallery, a large-scale walk-in installation that presented three life stories of Afro-German survivors of Nazism. In 2005/06, she contributed to the concept for the traveling exhibition Homestory Deutschland. Schwarze Biografien in Geschichte und Gegenwart. In 2007, together with Kien Nghi Ha and Sheila Mysorekar, she published the anthology re/visionen. Postkoloniale Perspektiven von People of Color auf Rassismus, Kulturpolitik und Widerstand in Deutschland. Nicola Lauré al-Samarai lives and works in Berlin.

Selected publications

“Diasporisches Denken, ex-zentrisches Kartographieren: Grundlegungen der Wechselausstellung Homestory Deutschland. Schwarze Biografien in Geschichte und Gegenwart,” in Anna Greve (ed.), Kunst und Politik. Bd. 13: Museum und Politik – Allianzen und Konflikte, Karlsruhe 2011

“Museum. Raum. Geschichte: Neue Orte politischer Tektonik. Ein virtueller Gedankenaustausch zwischen Belinda Kazeem, Nicola Lauré al-Samarai und Peggy Piesche,” in schnittpunkt ausstellungstheorie & praxis (ed.), Das Unbehagen im Museum. Postkoloniale Museologien, Vienna 2009
http://eipcp.net/transversal/0...

re/visionen. Postkoloniale Perspektiven von People of Color auf Rassismus, Kulturpolitik und Widerstand in Deutschland. Kien Nghi Ha, Nicola Lauré al-Samarai, Sheila Mysorekar (eds.), Münster 2007

“Inspirited Topography: Über/lebensräume, Heim-Suchungen und die Verortung der Erfahrung in Schwarzen deutschen Kultur- und Wissenstraditionen Maureen Maisha Eggers, Grada Kilomba, Peggy Piesche, Susan Arndt (eds.), Mythen. Masken. Subjekte. Kritische Weißseinsforschung in Deutschland, Münster 2005